" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Thursday, April 7, 2011

Kematian Kastam:Tubuhkan Inquest Selama Setahun, Kemudian Suruhanjaya

Oleh ramziredang

"Rakyat sangat terkejut, gementar, sedih, hiba, binggung dan semacam tidak percaya terhadap kematian seorang pegawai kastam yang umurnya telah memasuki era pencen. Rakyat menganggap adalah aneh bila seorang yang telah kental menempuh ranjau perjuangan hidup selama hampir enam puluh tahun, mengambil keputusan nekad untuk membunuh diri. Tambahan pula diberitahui dari rakan rakannya,beliau adalah seorang yang lebih alim dari orang kastam yang lain.

Tentu sahaja rakyat ingin mengetahui cerita sebenar. Apakah cerita disebalik kematian yang diklasifikasikan kematian mengejut itu?

Tubuhkan sahaja inquest dengan telusnya.

Inquest dengan telusnya hendaklah bicara selama setahun.

Setelah hampir setahun peguam negara hendaklah mengemukakan surat yang ditulis oleh si mati.

Mana tahu dengan tertubuhnya inquest dengan telusnya maka baru kita tahu ianya adalah terbuka iaitu, bukan dibunuh dan bukan bunuh diri.

Kemudian hendaklah ditubuhkan pula suruhanjaya dengan telusnya.

Atau jika suruhanjaya tidak berhasil menangkap si laknat, mungkin kita boleh tubuhkan sesuatu yang baru, yang boleh dinamakan bentuk siasatan yang baru ke, seperti penipurakyatjaya ke, atau badan padanmukarakyatjaya ke, atau apa apa saja lah.

Ingatlah pesan orang alim terdahulu:jika kamu tidak mencegah keburukan di luar rumah kamu kerana kamu menganggap ia jauh dari rumah kamu dan bukan dari urusan kamu, kelak satu masa ia akan masuk ke dalam rumah kamu, dan bila ia telah benar menjadi urusan kamu, saat itu kamu akan sedar sudah terlambat bagi kamu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111