" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Monday, August 22, 2011

Kenalkah Pemimpin PAS Siapa Allahyarham Azizi Hj Abdullah?

Novelis Azizi Haji Abdullah meninggal

GEORGETOWN, 21 Ogos: Novelis terkenal tanahair, Haji Azizi Abdullah meninggal dunia di Hospital Besar Pulau Pinang pukul 7.30 pagi tadi.

Rakan sekerjanya di Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), Zulkifli Mohd Yusuf ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.

Jenazah Allahyarham Haji Azizi akan dibawa pula ke kediamanya di Taman Bersatu berdekatan Petronas Kulim tengahari ini.

Allahyarham meninggal disebabkan sakit jantung setelah lebih enam bulan di rawat di hospital berkenaan. -HD

Ulasan GB

GB telah menyiarkan satu entri khusus mengenai keadaan kesihatan Allahyarham Azizi pada 20 Mei yang lalu bertajuk Azizi Terlantar Di ICU, Pemimpin PAS Bersegeralah Menziarahinya. Kalau ada pemimpin tertinggi PAS yang pergi menziarahinya, syukurlah tetapi jika tiada, maka beringatlah!

Kini beliau sudah tiada lagi, tetapi jasa beliau kepada perjuangan Parti Islam SeMalaysia belum sempat diiktirafkan oleh parti. GB agak terkilan sikap parti yang kurang mengindahkan pejuang-pejuang belakang tabir yang banyak membantu parti terutama yang menulis melalui blog-blog seperti Allahyarham Azizi.

Meskipun PAS mengakui sumbangan media baru terutama blogger yang menyebabkan kemenangan PAS di beberapa siri pilihanraya umum dan kecil, namun pemimpin tertinggi parti, dari satu muktamar ke satu muktamar, tidak pernah secara rasmi, menghargai sumbangan para blogger ini.

Sememangnya para blogger berjuang tidak mengharapkan balasan manusia, tetapi sepatutnya menjadi kewajipan parti menghargai sumbangan mereka ini.

Telah banyak diulas mengenai hal ini (ketidak-pekaan parti terhadap sumbanga blogger) sebelum ini, namun ia umpama mencurah air di daun keladi.... para pemimpin PAS sudah senang lenang dengan gaji dan elaun sebagai wakil rakyat sedangkan para blogger berhempas pulas separuh mati menjadi benteng utama parti di dalam siber dilupakan. Siapa yang ada memperdulikan nasib mereka selama ini? Hanya Allah s.w.t. Yang Maha Tahu.

Penah sewaktu GB sendiri satu ketika terlantar sakit di hospital, tak siapa ambil peduli. GB wujudkan sebuah tabung Kelab GB merayu simpati agar GB dapat terus membantu perjuangan parti, haram, tak der seorang pun YB-YB PAS menghulurkan simpati kecuali beberapa ahli bertaraf penampal poster yang menjadi rakan untuk berkongsi doa dan harapan. Sejak itu, GB kenal watak manusia yang memegang jawatan parti ini apatah lagi apabila sudah bergelar YB.

Itu sebab agaknya mengapa ramai juga blogger kita yang telah menarik diri seorang demi seorang di alam siber ini. Yang tinggal kebanyakannya blogger "100% salin-tampal", itupun mujur mereka masih rajin lagi. Dan mungkin ini juga salah satu faktor prestasi PAS sudah mula merudum di dalam pilihanraya-pilihanraya kecil kebelakangan ini sebagai hukuman terhadap kealpaan parti. Dan GB melihat, hukuman itu akan berjalan lagi ke atas pemimpin-pemimpin PAS, ramai yang akan kalah selepas ini. Entahlah. Diharap penglihatan GB itu tidak benar. Wallahu 'alam bissawab.

Kepada keluarga Allahyarham Azizi Hj Abdullah, kita mengucapkan slaam takziah dan semuga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham. Allah lebih menyayanginya. Al-fatihah.

Petikan ulasan GB yang lalu:

GB tersentak membaca berita mengenai seorang penyokong kuas PAS dari kalangan penulis/sasterawan yang kini terlantar di ICU.

GB cepat-cepat buka blognya, dan benar beliau menulis di situ bahawa beliau kini berada di hospital.

GB tidak tahu samada harakahdaily sudah menyiarkan atau pun tidak berita mengenainya, dan tidak tahu samada pemimpin-pemimpin PAS Negeri dan Pusat sudah atau tidak menjengah beliau di sana.

Jika belum bersegeralah kerana hargailah beliau yang penulisan-penulisannya banyak memperjuangkan kebenaran dan keadilan yang didokong oleh PAS selama ini.

Jangan masing-masing duk sibuk merebut jawatan dan mengatur strategi untuk menang sedangkan saudara kita kini sedang terlantar dan sedang berjuang dengan maut di hospital.

Jika dekat GB tetap pergi menziarahinya.... seorang pejuang yang berjuang melalui penanya... Yang termampu kita lakukan, sama-sama kita doakan beliau segera sembuh.

p/s Baca tajuk artikel ini dengan nada lembut.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111