" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Monday, October 3, 2011

Penduduk Kampung Baru Lega Sementara


Sidang parlimen yang memulakan perbahasan hari ini bagi memyambung sesi terdahulu dimaklumkan bahawa Rang Undang-Undang Perbadanan Pembangunan Kampung Baru di Kuala Lumpur telah ditarik balik!

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Senator Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin memaklumkannya sebentar tadi.

Ia disahkan oleh Tian Chua (Batu-PKR) menerusi mesej di Twitter sebentar tadi.

Ini bermakna rang undang-undang ini yang sepatutnya dibaca buat kali pertama tidak akan dibentangkan dalam sesi parlimen kali ini.

Adalah dipercayai Najib Altantuya mengarahkan Raja Nong Chik menyemak kembali status pungutan suara yang telah dijalankan sebelum itu yang mencetuskan kontroversi di mana Raja Nong Chik mendakwa lebih 90 peratus penduduk Kampung Baru bersetuju dengam cadangan rang undang-undang tersebut sedangkan hanya 30 peratus penduduk yang menghantar maklum balas mereka.

Justeru ia adalah satu kemenangan besar buat Pakatan Rakyat yang dari mula lagi sangsi dengan niat kementerian yang tidak telus dalam keputusannya mahu memajukan Kampung Baru.

Aka tetapi Pakatan Rakyat tidak harus berasa lega dengan perkembangan ini kerana ia boleh dibentangkan pada bila-bila masa dan sebarang pindaan yang dibuat semestinya tidak akan dimaklumkan kepada pentadbir Kampung Baru yang nampaknya bersama mempertahankan tanah penduduk di sana.

Apapun, penduduk boleh berasa lega sementara dengan perkembangan terbaru ini dan diharap kampung tradisional lain seperti Kampung Chubadak di Sentul juga akan menerima khabar gembira juga walaupun bersifat sementara.

Tahniah buat Allahyarham Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali atas jasa semasa hayatnya mempertahankan tanah Kampung Baru dari dirodok pembangunan Umno-APCO yang laparkan wang sementara masih berkuasa di peringkat persekutuan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111