" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Friday, December 16, 2011

Kes Liwat 2: Anwar terpaksa lindungi saksi paling penting ?

Oleh anak_muara

"Kes Liwat 2 telahpun masuk fasa terakhir dan kini berada diperingkat pengulungan bagi pihak pendakwaan. Pihak Pendakwaan terus melakukan serangan dan tuduhan-demi tuduhan bagi mengesahkan bahawa kejadian liwat itu memang benar berlaku dan Anwar perlu dihukum dan dihumban ke penjara sebelum PRU-13 diadakan. Pihak media pro kerajaan UMNO-BN tidak kurang secara berterusan mengambarkan Anwar telah bersalah dan perlu dihumban ke penjara.

Kes Liwat 2 kali ini sememangnya lebih karut dan tak masuk akal berbanding kes liwat 1 pada tahun 1999.Namun sebaliknya kali ini di pihak pembelaan agak lemah sedikit walaupun tuduhan liwat 2 ini lebih mengarut.Kenyataan saksi utama iaitu Saifool Bukhari yang tidak konsisten dan sering memberikan jawapan yang bodoh membuatkan kes kali ini membosankan dan tidak mendapat perhatian seperti kes liwat 1.

Apakah strategi tersembunyi pihak pembelaan yang diketuai oleh peguam hebat iaitu Karpal Singh yang dilihat kurang melakukan hujahan dan tidak seperti 12 tahun yang lepas dimana kejutan seperti yang dilakukan oleh Cristoper Fernando (Arwah) yang berjaya memerangkap Azizan sehingga menyatakan beliau tidak diliwat.Tidak dinafikan ramai juga penyokong pro PR agak kecewa dengan prestasi pihak pembelaan yang kurang menyerlah walaupun sedang berhadapan dengan perbicaraan yang penuh dengan kecurigaan dan berat sebelah.

Mengapakah sehingga kini pihak pembelaan masih tidak menyediakan dan memanggil saksi-saksi selain tuan rumah dan dua orang gaji yang berada di dalam kondo tersebut semasa hari dakwaan kejadian liwat itu berlaku.Difahamkan ada 7 orang individu lain antaranya bergelar Datuk turut berada dalam kondo tersebut dalam satu perjumpaan dan taklimat bersama Anwar Ibrahim dan pakar-pakat ekonomi.Persoalannya mengapakah mereka ini tidak dikemukakan oleh pihak pembelaaan sebagai saksi paling penting dalam menyanggah dakwaan liwat oleh pihak pendakwaan dan Saifool sendiri.

Adakah Anwar terpaksa mengambil risiko besar untuk melindungi mereka-mereka ini kerana bimbangkan keselamatan dan ancaman yang bakal dihadapi oleh 7 individu tersebut.Atau Anwar dan para peguammya mempunyai strategi tersendiri dalam erti kata lain senjata pemusnah untuk diletupkan pada peringkat terakhir perbicaraan kes liwat 2 ini jika Anwar jelas didapati bersalah dan akan dipenjarakan.Adakah masa itu masih sempat berbuat demikian.Sama-sama kita fikirkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111