" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Saturday, January 21, 2012

Selamat Tahun Baru Cina : Jayakan perubahan

Selamat menyambut Tahun Baru Cina kepada seluruh masyarakat Tionghua. Saya selaku Ketua Penerangan PAS Pusat dan mewakili Badan Perhubungan PAS Negeri Pahang mengambil kesempatan ini mengucapkan selamat tahun baru dan menjadikan sambutan tahun baru pada kali ini dengan satu azam dan tekad baru iaitu bersama-sama menjayakan perubahan bagi negeri Pahang ini dan negara kita amnya.

Perubahan ini merupakan salah satu di antara agenda besar, bukan saja dalam konteks politik bahkan juga dalam seluruh sistem kehidupan kita seharian.

Kita lihat negara kita yang berbilang kaum, berbilang budaya, berbilang agama perlu hidup secara harmoni saling hormat menghormati serta memahami hak-hak agama masing-masing.

Di waktu yang sama kita juga mestilah memikirkan masa depan negeri kita, negara kita dengan cara kita menghapuskan segala elemen yang merosakkan sama ada dalam peningkatan gejala rasuah, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan seumpamanya.

Kita perlu bersama bertekad seluruh kaum di negara ini untuk bangkit dan berani untuk melakukan perubahan besar-besaran supaya kita mengembalikan satu sistem yang adil yang harmoni yang sejahtera.

Islam sebagai sebuah agama sebagai pembawa rahmat bagi seluruh alam sama ada apa agama kita sekali pun kita perlu memahami tanggungjawab kita bersama sebagai warga negara Malaysia kita mempunyai hak yang sama di atas bumi kita tanah air kita.

Marilah kita bersama-sama menggerakkan masyarakat kita, kita bina kesedaran di kalangan masyarakat untuk bersama-sama kita meningkatkan kemampuan ekonomi kita agar lebih baik dan stabil, juga keadilan lebih merata di kalangan rakyat.

Pada waktu yang sama kita cuba menghapuskan nilai-nilai yang merosakkan dalam masyarakat.

Selamat menyambut Tahun Baru Cina, Gong Xi Fat Cai.

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man,
Ketua Penerangan PAS Pusat
Pesuruhjaya PAS Pahang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111