" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Saturday, April 17, 2010

Perkasa: Teori Konspirasi 13 Mei 1969…

"Ini bukan katak biasa, ini katak romentik..."

MUNGKiN telah ramai yang mengetahui akan tertubuhnya satu pertubuhan yang dinamakan Pertubuhan Pribumi Perkasa a.k.a PERKASA yang diasaskan oleh “Bapak Katak” Semalaysia iaitu Datuk Ibrahim Ali.

Menerusi beberapa kenyataan yang dikeluarkan PERKASA melalui media massa, saya merasakan bahwa pertubuhan ini begitu tebal fahaman perkaumannya. Kononnya mereka ini ingin mempertahankan hak-hak dan keistimewaaan bangsa melayu dan Raja-raja melayu yang menurut mereka telah dicabuli, dicabar dan dihina oleh bangsa-bangsa lain.

Namun pada hemat saya, Pertubuhan PERKASA ini tidak labih dari percubaan menghidupkan semula api 13 MEI 1969 supaya sebelum berlangsungnya PRU 13, Malaysia boleh diperintah oleh MAGERAN sekaligus menghalang PRU 13 berlangsung kerana parlimen akan digantung.

Bermula dengan kes membakar gereja sehinggalah tertubuhnya PERKASA ini, saya merasakan terdapat tangan-tangan ghaib yang cuba mencucuh sumbu api perkauman dan agama di negara ini demi memastikan survival parti pemerintah yang telah kehilangan majority 2/3 dalam PRU12 yang lalu.

Ironinya, peristiwa 13 MEI 1969 dulu juga berlaku setelah parti pemerintah kehilangan majority 2/3 di parlimen.

Saya tidaklah ingin mengulas lebih lanjut tentang peristiwa berdarah tersebut namun dari sudut teorinya, saya ingi berpesan kepada teman-teman gabungan agar berhati-hati dengan pertubuhan PERKASA ini dan jika perlu teman-teman harus memperingatkan akan teori ini kepada kawan-kawan takkiralah menerusi FB atau lain-lain medium supaya tidak terpengaruh dengan sabarang kenyataan yang berunsur perkauman yang datang dari PERKASA, kerana mereka tahu inilah jalan terakhir mereka ingin mempertahan kuasa mereka dari kemaraan kuasa rakyat yang sudah sepakat mula menolak Barisan Nasional. Sumber klik sini :

Sekian.

———-

KAMI BENCI IBRAHIM ALI DAN GENG ‘KATAK’NYA

——

Mohd Habib Abdullah

1 comment:

  1. Salam dr dlm Gua Bkt Putus, G.Semanggoi.

    Jin said: "Boss!, Budak ni kata, Brahim ali tu Raja Katak!".

    " Setahu aku, yang ajaq Brahim Ali jadik katak ialah org yg jadik ketua pembangkang la ni. Yg pi kutuk anak murid buat apa!!".

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111