" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Tuesday, April 26, 2011

Perhitungan maruah antara Kelantan dan Selangor

UMPAMA pentas perlawanan akhir, pertemuan dua musuh tradisi, Kelantan menentang Selangor dalam aksi perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, malam ini sudah pasti menjadi tumpuan ramai peminat bola sepak tempatan.

Bagi Ketua Jurulatih Kelantan sendiri, Datuk M Karathu mengakui pertemuan berprofil tinggi di antara pasukannya dengan Selangor itu sememangnya memberikan makna yang tersendiri bagi kedua-dua pasukan.

“Saya akui pertemuan menentang Selangor malam ini akan menjanjikan aksi paling menarik bakal kita saksikan. Pertemuan ini bukan hanya berkisar untuk kita mendapatkan tiga mata, tetapi yang lebih penting demi mempertahankan maruah pasukan masing-masing,” katanya semalam.

“Memang kita menang ke atas Selangor 2-0 pada perlawanan pusingan pertama namun penampilan mereka cukup berbeza kali ini. Saya akui, mereka mempunyai ramai pemain bagus dan berpengalaman serta persembahan cukup konsisten sejak akhir-akhir ini.

“Begitu pun kelebihan tetap memihak kepada kita kerana bermain di tempat sendiri di samping mendapat sokongan padu daripada penyokong setia. Apa yang saya harapkan, pemain dapat memberikan komitmen tertinggi dalam pertemuan ini. Kita turun dengan matlamat untuk menang. Tiada istilah seri atau kalah bagi kita dalam pertemuan ini,” katanya.

Perkhabaran gembira daripada kem Kelantan apabila Karathu sendiri turut mengesahkan pemain sayap kanan, S Chanturu bakal diturunkan malam ini selepas pulih daripada kecederaan paha yang dialami baru-baru ini.

“Dia (Chanturu) akan diturunkan malam ini. Jelas kehadirannya menambah sengat di bahagian serangan pasukan Kelantan. Pemain kita sudah cukup bersedia dari segi fizikal dan mental. Jelas mereka tidak sabar-sabar untuk bertemu dengan Selangor. Saya mungkin menggunakan formasi 4-4-2 atau 4-5-1 bagi menghadapi Selangor malam ini.

“Saya akan menurunkan barisan terkuat Kelantan malam ini. Noktah kemenangan pada pertemuan malam ini sudah pasti berpaksi kepada kekuatan jentera tengah masing-masing. Kalau kita mampu menguasai bahagian itu, saya fikir tidak ada masalah bagi kita untuk mencatatkan kemenangan,” katanya.

Sementara itu mengulas mengenai kekuatan pasukan lawan, Karathu turut mengakui pasukan kendalian K Devan itu sebenarnya mempunyai barisan pemain serba lengkap dari segenap posisi.

“Tanpa penyerang utama Mohd Fadzli (Shaari) sekalipun, mereka boleh menang. Itu yang menarik mengenai kekuatan Selangor. Mereka mempunyai pemain tengah berkualiti seperti Hardi (Jaafar), Shafiq (Rahim) dan Amirulhadi (Zainal),” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111