" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Monday, November 7, 2011

Sekadar pandangan dari anak muara aje!

Oleh anak_muara

"Maafkan saya,hanya sekadar memberikan pandangan peribadi dan sama sekali bukan tujuan melakukan statement provokasi terhadap kesepakatan PR namun ianya dari pemerhatian sejak 3 tahun kebelakangan ini.

PAS dan PKR dilihat dapat memahami dan menyesuaikan antara satu sama lain dalam beberapa isu dan juga perselisihan pendapat.PAS dan PKR.PKR amat jelas dilihat menghormati PAS serta kepimpinan Tuan Nik Aziz dan juga Tuan Guru Hadi Awang

PAS dan PKR sentiasa dilihat serasi dan sependapat terhadap perkara-perkara dasar melibatkan Isu Islam dan Melayu walaupun dalam PKR terdapat pemimpin non Muslim dan Melayu walapun terkadang terdapat sedikit perselisihan pendapat namun ia cepat diselesaikan dengan berhikmah.

DAP pula dalam PR sering menunjukkan sikap keras kepala dan berkeras terhadap isu-isu yang mereka rasa tidak setuju khususnya dalam isu melibatkan dasar Islam dan Melayu.DAP tidak mudah menunjukkan sikap mengalah dan bersepakat terhadap isu-isu tersebut malah sering mengeluarkan kenyataan yang kritikal sehinggakan menjejaskan imej PR khususnya terhadap pemimpin Melayu Islam yang dianggap pengkhianat dan kuda tungangan DAP dan sebagainya.Akhirnya ia menjejaskan sokongan dan keyakinan rakyat terhadap PAS dan PKR selain propaganda dan fitnah dari UMNO yang dari segenap isu yang timbul hasil dari sikap keras DAP.

Apakah DAP lebih selesa PR hanya menjadi pembangkang kerana ketakutan DAP terhadap PAS yang komited untuk melaksanakan dasar Islam dalam pemerintahan negara jika berjaya menawan Putrajaya?Adakah faktor-faktor tersebut menjadikan sebab DAP tidak pernah memikiran matlamat besar untuk PR menawan Putrajaya.Tidak dinafikan DAP bersepakat dalam PR dengan PAS dan PKR atas isu kepentingan bersama iaitu ketegasan rasuah dan salahguna kuasa serta pemerintahan yang mengutamakan kehendak dan permasalahan rakyat terbanyak namun DAP tidak mengendurkan penentangannya terhadap isu-isu dasar iiaitu Islam dan Melayu.

Walaupun hujan dan penjelasan telahpun diberi oleh PR melalui kepimpinan Melayu Islam dalam usaha memperbaiki imej yang amat buruk DAP di mata orang Melayu hasil propaganda yang dimainkan namun DAP tidak pernah melakukan perkara yang sama terhadap kepimpinan Melayu Islam dalam isu Islam malah terus mempamerkan sikap tidak mahu mengalah mereka terhadap PAS dan DAP.Dalam masa yang sama tidak dinafikan bahawa sebilangan pemimpin DAP mula memahami dan mengenali Islam seterusnya mengakui akan kebaikan dan kebenaran akan dasar Islam itu sendiri.

Pemimpin Melayu Islam dalam PR tidak sama sekali menerima tuduhan bahawa mereka adalah boneka dan kuda tungangan DAP namun situasi dan keadaan menjadikan tuduhan itu seperti ada kebenarannya walaupun pendekatan pemimpin Melayu Islam yang begitu berlembut dengan tujuan berharap DAP akan menerimanya namun selalunya tidak.

Apakah kehendak DAP yang sebenarnya terus mencalarkan imej PAS dan PKR khususnya terhadap pemimpin Melayu Islam dalam PR.Apakah ketakutan DAP terhadap dasar Islam membuatkan tindakan DAP bakal melingkupkan usaha PR untuk melakukan gerakan pembaharuan terhadap dasar pemerintahan negara kepada yang lebih baik serta mengutamakan kehendak rakyat terbanyak? "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111