" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Friday, June 18, 2010

Apa kata Tun M, Taib Mahmud sama lama seperti Samy Vellu

Oleh Afrar Yunus

Abdul Taib B Mahmud Ketua Menteri Sarawak kini berusia 74 tahun. Sudah 29 tahun memegang jawatan sebagai Ketua Menteri.Beliau adalah Presiden Parti Pesaka Bumiputra Bersatu (PBB) yang menganggotai Barisan Nasional. Taib berasal dari keturunan Melanau.Pernah menjadi ahli parlimen dan dilantik sebagai ahli kabinet Malaysia.Lahir pada tahun 1936 iaitu tahun yang sama dengan kelahiran Samy Vellu

Banyak perkara-perkara yang tidak diingini berlaku semasa pemerintahannya. Malah pemerhati politik menyifatkan Taib sebagai 'kurang bersemangat demokrasi'.

Tun Dr Mahathir Mohamed telah menyifatkan Samy sebagai sudah lama dalam politik dan sepatutnya pergi sebelum orang semakin tidak sukakannya.

Apa kata Tun terhadap Abdul Taib Mahmud ?

Empayar hartanah keluarga Taib di Kanada?

Idris Jala tinggi diawan biru Tahun 2020 Malaysia akan mencapai negara maju. Itu wawasan yang dirangka oleh Tun Dr Mahathir Mohamed Perdana Menteri sebelum Najib dan Abdullah.

Tetapi pada 2019 Malaysia akan muflis kata Idris Jala menteri awan biru.

Muflis bukan kerana subsidi kepada rakyat diteruskan tetapi kerana subsidi bertukar tangan secara besar-besaran.

Dari rakyat kepada menteri-menteri, isteri-isteri mereka, kaum kerabat, kroni - tembolok mereka akan melimpah-limpah biar rakyat papa kedana.

Idris Jala - minda kau setinggi awan biru dalam menilai prestasi Umno dan BN selama 52 tahun parti tersebut mengeksploitasi Malaysia...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111