" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Thursday, February 10, 2011

700 Ribu Kondom Jepun Hilang Di Malaysia !

Ustaz Saiful Bahri

Kondom pun ko kebas??? Ish3X..teruk pada penyamun tarbus ni??? Manalah pelabur tak nak lari... Hilang ke mana? Takkan nak guna sendiri? Boleh bahagi sebagai souvenir untuk pilihanraya tak? Pilihanraya dah dekat ni? Takkan nak cap dacing pulak kat kondom tu? Itu dah jadi projek kementerian Kesihatan. Bahagi kondom kepada pengidap aids dan penagih dadah agar tak merebak penyakit kepada orang lain.

Harga getah mahal sekarang. Kalau curi nak jual kat mana? Orang Malaysia tak pakai mana. Ke sekarang ni permintaan tinggi? Atau di Perak orang banyak guna? Ye lahh!!! Sekarang ni anak luar nikah merata-rata. Nak curi untuk eksport ke Negara lain tak munasabah. Takkan nak eksport ke Amerika atau Afrika. Tak padan saiz tu… Ke nak proses balik jadi getah sekerap untuk dijual? MB Perak patut cakna ni! Nanti lari pelabur kang. Rupanya Malaysia ni banyak kilang-kilang topi keledar ni yek... sebab tu harga getah naik harga???

Kepada yang menemui kondom-kondom ini harap lapurkan kepada Datuk Zambry. Takkan nak bagitau ke Tan Sri Harrusani pulak. Ni bukan kerja dia. Polis sekarang sibuk nak ke Merlimau dan Demo Mubarak kat Kuala Lumpur.

Maaf berita ini tak disiar di akhbar Malaysia. Malu beb. Berita ini dipetik dari harian Kompas. Macam-macam adaaa...

KUALA LUMPUR. 9 Feb 2011. Pihak Polis Malaysia sedang menyiasat hilangnya lebih dari 700.000 kondom ultra-tipis yang dihantar dari negara ini ke Jepun. Sagami Rubber Industries, pembuat kondom pertama Jepun, minggu lalu, mengatakan, kondom-kondom itu dimuat dalam satu peti dari sebuah kilang di Malaysia utara. Namun ketika peti itu dibuka di Tokyo, di dalamnya kosong dimana ratusan ribu kondom itu telah hilang. "Kami menangani hilangnya kondom itu dengan serius. Kami sedang menyelidiki kes tersebut," kata seorang jurucakap polis kepada AFP.

Sato Koji, manager kilang getah Sagami di bertempat di Perak, Malaysia, mengatakan, mereka telah melaporkan kes hilangnya kondom-kondom itu ke pihak polis. "Kami sedih dengan insiden tersebut. Ini kes pertama sejak kami memulakan produk di Malaysia sejak tahun 1997," katanya kepada AFP. Para pegawai di pejabat Sagami menyatakan kondom-kondom tersebut yang 14 peratus lebih tipis dari kondom-kondom yang beredar di pasaran dan bernilai US1.5 juta dollar untuk jualan pasaran Jepun.

Syarikat Forwading Agent yang mengurus penghantaran barangan mengatakan, barang kiriman dari Malaysia sering hilang dan banyak kes kekadang dilakukan oleh orang dalam. Menurut kata Ketua Pengiriman Barang melalui Udara Malaysia Walter Cullas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111