" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Wednesday, March 23, 2011

Pegawai Cegah Maksiatpun Rasuah !!!

Zaki kena tangkap khalwat dalam satu operasi cegah maksiat lalu dibawa ke balai bersama-sama dengan pasangannya. Untuk melepaskannya Zaki menelefon Firdaus untuk datang kebalai bagi menjamin dan melepaskannya.

Firdaus bergegas pergi ke balai dan di sana dia menemui kawannya Zaki yang kelihatan panik dan cemas. Dia takut rahsianya berkhalwat di ketahui isterinya. kalau boleh dia mahu segera selesaikan masalah tersebut tanpa diketahui oleh orang lain.

Zaki minta pinjam RM3,000 dari Firdaus. Katanya Ustaz penguatkuasa dah bincang dengannya untuk kasi lepas jika bayar duit sedikit pada mereka. Jika Zaki bayar RM3,000 mereka tak akan bawanya ke mahkamah syariah.

Firdaus tak mahu selesaikan cara begitu, dia berjumpa dengan para ustaz tersebut dan menyuruh mereka segerakan kerja mereka, ambil segala laporan yang diperlukan dan segera lepaskan kawannya Zaki. "Nanti kita jumpa di mahkamah" kata Firdaus, berani buat jahat kenalah berani tanggung.

Selesai semua dan masing-masing pulang ke rumah. Setelah menunggu lama, tak ada kahabar berita tentang kes Zaki. Firdaus hairan kenapa mereka masih belum panggil ke mahkamah untuk perbicaraan.

Satu hari dia berjumpa dengan Zaki dan bertanyakan tentang bila kesnya akan disebutkan di mahkamah syariah. Zaki memberitahu, tak akan ada perbicaraan, dia dah suap semua ustaz-ustaz peguatkuasa maksiat seorang seribu, kes terus tutup.

Cerita ini saya dengar dari Firdaus sendiri. Sampai sekarang dia masih ingat ustaz-ustaz yang makan rasuah tu, dan setiap kali mereka jumpa Firdaus mereka tak berani angkat muka.

Saya memang tak sangka lansung akan ada ustaz pegawai agama, penguatkuasa pencegah maksiat akan sanggup berbuat begitu. Mereka tentu lebih arif dengan hukum hakam berbanding dengan semua orang awam yang lain.

Mereka tangkap orang buat maksiat untuk membolehkan mereka sendiri buat maksiat. Maksiat rasuah, minta duit kalau mahu kes selesai. Ternyata habis semua jabatan dalam kerajaan terpalit dengan kes rasuah, di mana ada kuasa, di situ akan ada pertukaran wang dengan kuasa yang di amanahkan rakyat pada mereka.

Memang betul kata ulama, akhir zaman ni, lebih baik lari duduk hutan sorang-sorang jika anda tak cukup kuat, maksiat berlaku serata tempat berleluasa, siapa yang tak kuat pasti hanyut sekali.

Nota: Cerita di atas adalah cerita benar yang berlaku di Selangor, cuma nama saja yang tak benar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111