" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Sunday, November 6, 2011

Kuda MSN dan Kuda Pemimpin Umno Terengganu beli… mana lebih Cerdik?

Oleh Saiful Bahri

Heboh bising seluruh Negara apabila lapuran audit menyebut tentang pembelian 23 ekor kuda dengan harga RM5.66juta. Ini bererti seekor ia dibeli dengan harga hampir 250K. Sebanyak itu hanya 5 ekor sahaja yang boleh dipakai untuk ekuestrian dan sukan lasak manakala bakinya tidak layak. Maka harganya kalau dikira adalah RM1juta lebih seekor manakala bakinya tu baham lebonglah jawapnya.

Itupun kira pecah berita jugak apabila laporan audit mendedahkannya. Bagaimana pula apabila duit rakyat Terengganu yang dikeluarkan untuk membeli 5 ekor kuda di Argentina. Peruntukan yang dikeluarkan adalah RM5juta. Tetapi dek pemimpin Umno dok makan angin kononnya dok nak cari kuda… melilau seluruh Argentina. Maka duit tak cukup. Kuda yang dibeli dengan kos kurantin dan sebagainya menyebabkan tiada peruntukan untuk pengangkutan balik dari Argentina ke Terengganu.

Nasib baiklah ada kapalterbang TUDM. Bolehlah juga diarahkan ambik kuda tersebut. Ini semua kerja-kerja pemimpin yang otak duduk dikepala lutut kuda. Dah jadi Exco, ingat boleh buat apa sahaja duit rakyat. Ingat rakyat yang memilih kamu sepatutnya dengan duit RM5juta tu dah banyak mana kalau dibuat bantuan pendidikan untu rakyat. Kalau seluruh dun Bukit Besi dibahagikan duit RM5 juta tu… nescaya seluruh pengundi Dun Bukit Besi dapat pendidikan percuma diperingkat IPT.

Kalau buat rumah kos rendah dengan RM5 juta tu, dah habis orang miskin tegar di Dun Bukit Besi tu dapat rumah free. Tapi dah pergi buat beli 5 ekor kuda tu… apa yang rakyat dapat???? Ingatlah tu baru dunia orang persoalkan. Bagaimana dengan akhirat? Ingat lepas macam tu je ke?

Mungkin orang di MSN cakap bukan mereka sahaja baham lebong beli kuda ni. Orang Terengganu pun baham lebong jugok. Bukan anak Pak Pandir aje mati , anak orang pun mati jugok. Siapalah yang jadi Pak Pandir tu. Bukan sekadar pandir tetapi pelebong duit dan harta rakyat le tu. Ish 3X!!! mungkin YB Datuk Din Adam boleh komen kot?


Laporan Audit: MSN beli kuda RM5.66 juta tanpa kelulusan

KUALA LUMPUR 24 Okt: Majlis Sukan Negara (MSN) membeli 23 ekor kuda berjumlah RM5.66 juta secara runding terus tanpa mendapat kelulusan Kementerian Kewangan. Pendedahan itu dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang dikeluarkan hari ini.

Lebih mengejutkan, lapan belas daripadanya yang dibeli bagi menyertai pertandingan ekuestrian dan sukan lasak dikategorikan sebagai tidak layak dan terpaksa diserahkan kepada pelbagai jabatan kerajaan.

Ini kerana kuda-kuda yang dibeli pada 2008 itu gagal memenuhi kriteria yang ditetapkan Persekutuan Ekuestrian Antarabangsa atau Federation Equestre Internationale.
http://ustsaifulbahri.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111