" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Sunday, January 15, 2012

5 Beranak Nyaris Maut Dalam Kebakaran

KUALA LUMPUR – Seorang ibu bersama empat anaknya nyaris maut setelah terperangkap dalam rumah mereka di tingkat tujuh Flet Melati, Jalan Loke Yew dalam satu kebakaran malam tadi.

Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Muhamad Taquiddin Victor Doon berkata, kejadian disedari pada 7.15 malam apabila Faridah Naseem, 34, yang terhidu bau asap, bertindak membuka pintu rumahnya untuk memeriksa punca asap tersebut.

Beliau berkata, Faridah kemudian melihat api yang marak di kediaman jiran hadapan tiba-tiba merebak ke rumahnya, dan akibat cemas serta panik, mangsa gagal membuka pintu jeriji besi yang berkunci.

Faridah kemudian membawa semua anaknya yang berumur antara enam bulan hingga 16 tahun ke beranda belakang rumah untuk meminta tolong, katanya kepada pemberita di tempat kejadian hari ini.

Muhammad Taquiddin berkata, sementara menunggu ketibaan pasukan bomba dan penyelamat, seorang jiran mangsa menggunakan injap pancur basah bomba di flet itu untuk memadamkan api.

Beliau berkata, pasukan bomba dengan kekuatan lima jentera dan 30 anggota tiba di tempat kejadian pada 7.20 malam.Semua mangsa berjaya diselamatkan dan api dapat dikawal 20 minit kemudian, katanya.

BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111