" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Wednesday, January 4, 2012

Kempen 901 : Shahrizat Berani Muka Mulut Dengan Harapan Kisah Lembu Lenyap?

Oleh:  WFAUZDIN NS

901 tetap akan menyaksikan kebangkitan rakyat yang akan bangkit menyokong DS Anwar.Samada mereka hadir atau tidak ke Mahkamah nanti, mood rakyat kini berada di tahap yang tinggi untuk melihat Umno tersungkur di pintu luar Putrajaya. 

Apabila Kempen 901 ditiupkan, sedikit sebanyak cerita lembu dalam kondo menjadi kurang panas atau `suam-suam kuku'.Maka, sedikit lega buat Shahrizat .

Justeru itu, setelah lama tidak bersuara akibat penangan `lembu dalam kondo', tiba-tiba sehari dua ini lancang pula mulut Shahrizat untuk menyampuk dan mengulas tentang `Kempen 901'.

Adakah beliau ingat beliau boleh melalaikan rakyat dari mengingati kisah `lembu dalam kondo', kereta mewah, hartanah dan kondo di Singapura itu?

Beliau silap, kita cuma `reserved' kan dulu isu tersebut untuk memberi tumpuan terhadap perjuangan membela dan menyokong DS Anwar Ibrahim. Ada yang berpendapat `Kempen 901 ' ini adalah perjuangan membela individu.

Jika benar dakwaan mereka, apa masalahnya dan apakah Islam melarang kita membela nasib seseorang indidividu, apatah lagi individu berkenaan terlalu banyak berkorban untuk kita semua?

Suatu kisah, seorang wanita Muslim telah ditarik tudungnya oleh seorang Yahudi, maka Sayyidina Omar membela wanita ini sehingga ingin memancung kepala Yahudi berkenaan? 

Adakah ini bukan tindakan membela individu? Ceramah Anwar sebelum 09 Jan nanti Sekiranya penyokong-penyokong Umno merasakan Khir Toyo tidak bersalah atau teraniaya, mereka juga boleh hadir ke mahkama Kempen 901 : Shahrizat Berani Muka Mulut Dengan Harapan Kisah Lembu Lenyap? h untuk memberikan sokongan kepada Khir Toyo yang mereka anggap dianiaya atas tuduhan salah laku di dalam pembelian tanah sewaktu beliau menjadi MB Selangor dahulu.

Jika mereka hadir memberikan sokongan, kita jamin kita di dalam PR tidak akan menjadi bodoh untuk membuat laporan Polis menghalang mereka hadir ke mahkamah menyokong Khir Toyo.

Setakat ini berapa ramai yang menyokong Khir Toyo jika dibandingkan sewaktu beliau berada di puncak kuasa? Berbeza dengan DS Anwar.  Sewaktu beliau berada hampir di puncak kuasa selaku TPM, beliau mendapat sokongan kuat dari ahli-ahli Umno dan beberapa NGO termasuk NGO Islam waktu itu. Dan, apabila DS Anwar dizalimi serta hilang kuasanya, beliau semakin kuat pendapat sokongan bahkan disokong pula oleh Pembangkang atas dasar kezaliman mesti ditentang.

Sehingga kini, bertalu-talu cubaan musuh politik beliau menyerangnya dengan berbagai cara termasuk dari bekas-bekas rakannya dahulu, DS Anwar semakin kuat mendapat sokongan.

Adakah DS Anwar itu maksum?Sudah tentu tidak, tetapi jika dibandingkan dengan pemimpin Umno yang lain yang kebanyakan dari mereka menjadi pengampu pemimpjn rasuah, DS Anwar sememangnya layak diberi sokongan.

Shahrizat cuba untuk mengaitkan `Kempen 901' dengan perjuangan ke atas individu.Benar, kita menyokong DS Anwar kerana beliau lebih baik dari pemimpin Umno.  Beliau jauh lebih baik dari Sharizat sendiri.  DS Anwar tidak membela lembu walaupun seekor, tiada membeli kondo atau kereta mewah dengan menggunakan wang rakyat.

DS Anwar juga tidak terlibat dengan komisyen kapal selam sejumlah RM 500 juta. Beliau juga tidak mengambil wang zakat walaupun dibayar balik untuk kos guamannya.

Sehubungan itu, marilah kita turun bersama-sama ke mahkamah pada 09 Jan nanti untuk memberitahu penyokong-penyokong Umno bahawa rakyat akan bangun untuk menentang kezaliman di bumi Malaysia ini.

Biarkan mereka membuat laporan Polis sehingga jutaan laporan sekali pun kerana setiap laporan yang mereka buat itu tidak boleh memadamkan kisah `Lembu Dalam Kondo'.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111