" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Saturday, May 7, 2011

Jangan sampai orang kata nilai mufti lebih murah dari seluar dalam

Oleh Penarik beca

Bila baca kenyataan Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya dalam berita Utusan Malaysi a Rabu lalu bertajuk "Pengkhianat Islam", saya malas nak komen. Jenis cakap foot in the mouth, komen buat apa.

Mafhum cakap dia ialah, kalau tak nak bersatu dengan Umno, itu pengkhianat Islam. Tu yang saya kata jenis cakap foot in the mouth tu. Nak aku carut-carut. Segan la pulak nak mencarut sebab mencarut tak dibenarkan oleh Islam. Allah s.w.t. serta Rasul-Nya s.'a.w.w. tak pernah mencarut.

Semalam Mamat tu merapu lagi. Lihat berita Malaysian Insider semalam "Mufti Perlis: Mengapa melenting, saya cakap ikut nas al-Quran". Kena debik jugak nampaknya Mamat cakap kot kaki ni. Ajaq supaya jangan sedap-sedap cakap menyesatkan orang.

Saya tak peduli sama ada PAS nak bersatu dengan Umno atau tidak. Itu urusan para pemimpin dan ahli-ahli PAS. Depa boleh putuskan dalam muktamar depa. Saya bukan ahli PAS. Saya hanya sokong dasar Islam, seruan Allahu Akbar dan cita-cita mewujudkan sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.

Saya hanya nak bercakap sebagai orang Islam biasa atau ordinary Muslim.

Saya bukan ahli PAS. Tetapi sebagai orang Islam biasa, nas al-Quran mana yang menyatakan saya pengkhianat agama kalau saya tak nak dan benci sangat-sangat nak bersatu dengan parti perasuah yang busuk hingga ke usus? Woi Mamat, hang jangan sedap-sedap nak dakwa hang bercakap ikut al-Quran.

Hang jangan nak sesatkan orang dengan gelaran mufti yang dipakaikan kepada hang. Tu yang aku sakit hati tu. Sesatkan orang dengan dakwaan kononnya dia cakap ikut nas al-Quran.

Bukan saya yang kata Umno sudah jadi parti perasuah. Tun Dr Mahathir yang tulis gitu dalam blog dia. Berjuta-juta orang dah baca. Dr Mahathir juga yang tulis dalam blog dia bahawa Umno dah busuk hingga ke usus (rotten to the core). Saya yakin yang buruk dan busuk tu ialah kelaku. Sebab tu la saya selalu ingatkan anak-anak saya supaya jangan buat kelaku busuk macam Umno.

Hello mufti, hang nak lempaq tang mana amaran Allah dalam surah Hud ayat 113?

وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ
Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan.
Cakap pakai otak la, mufti. Jangan sesatkan orang dan dakwa pula hangan cakap ikut nas. Jangan sampai orang tuduh hang mufti sekupang tiga. Umno boleh beli sekupang tiga. Lebih murah dari harga seluar dalam di pasar malam (Komen-komen saya malas nak moderate lagi. Nanti la bila-bila senang).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111