" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Monday, October 24, 2011

Zalim kerajaan BN, tak bayar hutang RM150 kena penjara...



Beginilah undang-undang di Malaysia. Lewat bayar hutang RM150 saja, mahkamah arahkan orang Melayu ini dipenjarakan. Geram betul baca berita di bawah ini. Melayu bernama Suradi ni bukan kaki rasuah, bukan kaki betina, bukan perompak, bukannya murtad. Beliau ditimpa kemalangan menyebabkan beliau terpaksa menjual kereta, tetapi ditipu. Namun beliau tetap berusaha membayar hutang, isteri beliau juga bekerja, berlapar untuk membantu suami. Tapi mahkamah Kerajaan BN Malaysia tetap memenjarakan beliau. GERAM, GERAM, GERAM, MARAH, MARAH, MARAH !!!

Agak-agaknya orang susah macam Suradi ni dan beribu-ribu lain yang muflis macam Suradi ni layak tak dapat RM500 yang Najib umumkan dalam Bajet 2012. Orang Muflis boleh ke ada akaun bank, boleh dapat bantuan kerajaan? Ke Pendatang Asing diutamakan !!!

RAYU BEBAS SUAMI MUFLIS DARI PENJARA
Berita Harian 17 Okt 2011

KUALA LUMPUR: Suri rumah Rosnah Mohd Sailan, 43, kini terpaksa menyara tiga anak yang masih bersekolah selepas suaminya, Suradi Daruis, 43, dipenjarakan sebulan kerana melanggar perintah mahkamah membayar RM100 sebulan selepas beliau diisytiharkan muflis gagal membayar ansuran bulanan kereta yang dijual kepada pihak ketiga.

Wanita dari Kg Bukit Naga, Bukit Kemuning, Shah Alam itu bimbang suaminya akan dibuang kerja, sekali gus menyebabkan masa depan mereka sekeluarga tidak terjamin selain suaminya mungkin gagal mendapat kerja baru kerana statusnya bekas banduan dan muflis. “Saya merayu mahkamah bebaskan suami saya, kalau saya tahu begini jadinya kami sekeluarga rela tidak makan untuk bayar semua tunggakan itu,” katanya kepada Berita Harian, ketika ditemui di rumahnya di Shah Alam, semalam.

Rosnah berkata, suaminya kemalangan pada 1997 dihempap besi satu tan menyebabkan sebelah kaki remuk dan tidak bekerja selama setahun sekali gus memaksa menjual kereta Proton Saga miliknya kepada kenalan adiknya yang gagal membayar ansuran bulanan kenderaan itu.

Sehubungan itu katanya, bank terbabit menarik dan melelong kereta itu selain suaminya diisytiharkan muflis kerana gagal membayar ansuran kereta itu dan beliau (pemilik) serta Suradi (penjamin) diperintah membayar RM30,000 dan RM34,000 kepada pihak bank.

Rosnah berkata, beliau mengambil upah RM300 sebulan dengan mengasuh anak jirannya bagi menampung pendapatan suaminya RM1,200 sebulan bagi membiayai keperluan anak mereka yang berumur antara 12 dan 17 tahun.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Rayubebassuamimuflisdaripenjara/Article/index_html

Jom riadah bersama keluarga dan teman-teman

1 comment:

  1. Tuan admin sila baca akta kebankrapa, jangan main tulis je.

    :)

    kat Melaka ada seorang kakitangan di jbtn insolvensi dia bersikap neutral dalam politik saudara boleh minta penjelasan dengan beliau. Dalam FB pun dia aktif

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111