" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Wednesday, November 30, 2011

Lulusan PhD Tapi Kerja Sebagai Jaga

Jaipur, Rajasthan. Disebabkan tidak ada kerja kosong dengan masalah penganguran yang teruk seorang lulusan PhD di sana terpaksa bekerja sebagai penjaga hutan. Selain daripada beliau ada lagi lulusan lain seperti peguam, dan garaduan universiti lain yang terpaksa bekerja sebagai jaga di hutan bagi memelihara pokok-pokok di sana.

Vagata Ram Chaoudry merupakan seorang lulusan PhD dalam bidang sejarah terpaksa menunggu selama 6 bulan dengan bekerja sebagai jaga sebelum mendapat tempat sebagai pensyarah di sebuah Universiti di Rajasthan. Dia terpaksa berjalan kaki sejauh 10 ke 15 kilometer setiap hari dalam menjalankan tugasnya menjaga pokok hutan.

Begitulah nasib malang apabila kerajaan tidak dapat menyediakan peluang pekerjaan yang cukup kepada rakyatnya. Bagi mereka yang cekal dan tidak ada perasaan ego sudah tentu tidak akan menghadapi masalah untuk turun ke bawah bagi mencari sesuap nasi. Asalkan rezki yang dapat adalah halal kerja apapun bukanlah menjadi satu masalah.

Baca ceritanya di sini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111