" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Thursday, August 25, 2011

Aidil fitri yang suram buat mereka...

Setiap hari, media kerajaan melaporkan pelbagai bantuan untuk golongan yang kuranghttp://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2011/06/anti-isa1.jpg bernasib baik seperti fakir miskin,OKU, ibu tunggal dan sebagainya......namun tiada siapa yang hirau nasib yang menimpa wanita-wanita yang masih menjadi mangsa ISA.





"Aidilfitri menjengukkan wajahnya kembali....namun hanya surat -surat ini sahaja yang menemani saya...." ujar Niza dengan nada sedih."Saya tak buat sebarang persiapan pun, akan menyambutnya secara ala kadar saja.Duit gaji sekadar cukup untuk sewa rumah ,makan dan selebihnya perbelanjaan untuk melawat suami ke Taiping" tambahnya lagi.

Su dan Niza adalah antara beberapa wanita yang suami mereka masih ditahan tanpa sebarang bicara oleh akta ISA. Mungkin ramai menyangka tiada lagi mangsa akta zalim tahan tanpa bicara itu namun pada hakikatnya.....dalam diam-diam...akta tersebut masih lagi mengganas dalam senyap...

"Kak, terimakasih banyak2 kerana belanja buka puasa dan beri duit raya....seronok sanagt rasanya.Lupa sebentar masaalah yang kami sedang hadapi sekaran...." itu sms yang dihantar oleh Su.

"Semua tu sebahagian dari sumbangan dari orang ramai kepada kami di Gerakan Mansuhkan ISA.Doakan lah mereka yang menyumbang tu di beri ganjaran terbaik oleh Allah SWT" jawab ku padanya.

Sudah menjadi tradisi, mangsa ISA sukar mendapat bantuan mahupun pembelaan dari pihak berkuasa yang menguasai pusat zakat dan sebagainya.Namun, Allah maha kaya. Selama ini, mereka -mangsa ISA berjaya meneruskan kehidupan dengan bantuan dan kasih sayang dari orang ramai....
http://lailagmi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111