" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"
Image and video hosting by TinyPicsila hubungi Ust Syed untuk keterangan lanjut - 019 5121274

Tuesday, February 28, 2012

Giliran Harrif kuasai podium, Anuar sekadar tangga ke 7

MOHD FAHMI ISMAIL

SEKADAR menamatkan perlumbaan pada kedudukan ke-16 peringkat ketiga, Harrif Salleh tampil lebih garang pada kejohanan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2012 semalam.

Pada saingan yang bermula dari Batu Pahat dengan permukaan jalan licin akibat hujan lebat sebelum saingan pelumba Terengganu Cycling Team (TSG) itu berjaya menaiki podium buat pertama kali pada catatan 3jam 57 minit 11s yang berakhir di Muar sejauh 169.4 kilometer.

Kejayaan itu sekali gus menyamai rekod Anuar Manan yang turut memenangi tempat ketiga di Parit Sulong.

Menurutnya, kejayaan ini adalah untuk rakyat Malaysia yang sentiasa memberikan sokongan kepadanya.

“Saya berpuas hati dan menyimpan azam melakukan lebih baik pada saingan seterusnya. Kemenangan ini turut dibantu Zamri yang mendorong saya terus berada di kelompok hadapan.

“Apapun, saya cuba memberi tumpuan pada perlumbaan esok (hari ini) yang dijangka sukar,” katanya yang lahir di Kampung Ladang Titian, Kuala Terengganu.

Bagaimanapun, bekas pemenang Olahragawan Harapan Negeri Terengganu 2008 itu mengakui agak sukar memintas Andrea Guardini (Farnese Vini) pada garisan penamat. “Memang sukar untuk memotong Andrea tetapi saya anggap strategi dirancang hari ini (semalam) benar-benar menjadi,” katanya mengakui melakukan ‘study’ pada laluan selekoh perlumbaan menuju penamat saingan.

Dalam pada itu, Anuar menamatkan pada kedudukan ketujuh diikuti M Nor Rizuan Zainal (11) dan Suhardi Hassan (19). Hari ini, cabaran fasa kelima diteruskan pada laluan  Ayer Keroh ke  Pandan Indah sejauh 190km. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Seksyen 111